BMW iX. Lider pentru mobilitatea viitorului

BMW iX, a cărui lansare pe piaţă va avea loc spre finalul anului 2021, deschide o nouă eră a mobilităţii şi se concentrează pe o interpretare nouă a designului, dezvoltării durabile, plăcerii condusului, versatilităţii şi luxului. Este primul model bazat pe un set nou de instrumente, modular şi scalabil, pe care va fi construit viitorul BMW Group. Conceput din start pentru mobilitate full electrică, iX vede cum BMW redefineşte conceptul de succes al Sports Activity Vehicle (SAV).

BMW iX va intra în producţie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului 2021 ca nou avanpost tehnologic al BMW Group. Acesta reuneşte cele mai recente evoluţii ale companiei în domeniile strategice de inovaţie precum, condus Automat, Conectivitate, Electrificare şi noi Servicii integrate în automobil şi Design ca parte a strategiei BMW Group „ACES +D”. În plus, conceptul auto şi designul BMW iX au la bază o abordare globală a dezvoltării durabile. Acest lucru se reflectă în zone ale automobilului precum aerodinamica optimizată, designul uşor inteligent şi utilizarea extinsă a materialelor naturale şi reciclate, care contribuie la asigură o nouă caracteristica obligatorie a luxului modern – dezvoltarea durabilă. Un alt element definitoriu – noua paradigmă de design asigură un nivel de confort fără precedent la interior.

A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive – care cuprinde cele două motoare electrice, electronica de putere, tehnologia de încărcare şi bateria de înaltă tensiune – garantează o eficienţă excepţională. Unitatea de putere dezvoltată de BMW Group şi fabricată în mod sustenabil, fără utilizarea de materii prime critice cunoscute ca pământuri rare, va dezvolta, după cele mai recente calcule, o putere maximă de peste 370 kW/500 CP. Acest lucru va fi suficient pentru a propulsa BMW iX de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5,0 secunde.

În acelaşi timp, obiectivul clar al automobilului este de a afişa un consum combinat de energie electrică extrem de redus pentru segmentul său – mai puţin de 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP. O capacitate energetică brută mai mare de 100 kWh ar trebui să permită celei mai recente generaţii de baterii de înaltă tensiune să înregistreze o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP. Acest lucru echivalează cu peste 480 km în conformitate cu procedura de testare FTP-75 a EPA. (Toate cifrele referitoare la performanţă, consum de energie şi autonomie sunt valori preliminare pe baza stadiului actual de dezvoltare a automobilului.)

Încărcare rapidă DC: peste 120 de kilometri de autonomie suplimentară în 10 minute


Noua tehnologie de încărcare a BMW iX permite încărcarea rapidă DC de până la 200 kW. În acest fel, bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puţin de 40 de minute. În plus, în decurs de zece minute poate fi alimentată suficientă energie în baterie pentru a creşte autonomia maşinii cu peste 120 de kilometri. Este nevoie de mai puţin de 11 ore pentru a încărca bateria de înaltă tensiune de la 0 la 100% la 11 kW dintr-un panou (Wallbox).

Bateriile montate pe BMW iX sunt proiectate ca parte a unui ciclu de resurse sustenabil şi permit o rată de reciclare foarte mare. Energia utilizată pentru a produce celulele bateriei şi bateria de înaltă tensiune ca ansamblu provine exclusiv din surse regenerabile.

„Tehnologia stimulează progresele de care avem nevoie pentru a face faţă şi celor mai mari provocări. Acest lucru se aplică în special protecţiei climatice”, declară Oliver Zipse. „Nu avem nici o îndoială: mobilitatea trebuie să fie durabilă pentru a reprezenta o soluţie cu adevărat remarcabilă. Pentru BMW Group, mobilitatea premium nu este posibilă fără responsabilitate.”

Noul set de instrumente tehnologice stă la baza evoluţiilor suplimentare spre condus autonom


Noul set de instrumente tehnologice care debutează odată cu BMW iX oferă şi o platformă pentru progrese semnificative în domeniul condusului autonom şi al serviciilor digitale. De exemplu, nivelul puterii de calcul a fost dezvoltat pentru a procesa de 20 de ori volumul de date al modelelor anterioare. În consecinţă, poate fi procesată o cantitate aproape dublă de date de la senzorii automobilului faţă de cât era posibil anterior.

„Prin tehnologia de la BMW iX stabilim noi standarde industriei. iX are mai multă putere de calcul pentru procesarea datelor şi o tehnologie a senzorilor mai puternică decât cele mai noi automobile din gama noastră actuală, are capacitate 5G, i se vor oferi funcţii de condus autonom şi de parcare noi şi îmbunătăţite şi utilizează cea de-a cincea generaţie foarte performantă a sistemului nostru de propulsie electrică”, afirmă Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare.

„Toate inovaţiile sunt impresionante la nivel individual. Dar numai împreună pot face o diferenţă reală”, explică Oliver Zipse. „Integrăm progresul tehnologic – în toată complexitatea şi interdependenţa sa – în produse inspiraţionale şi sustenabile.”

Design exterior.
Semnalizare clară a unei noi ere a Plăcerii de a conduce.

BMW iX provine din matriţa unui SAV modern, dar cu un limbaj de design nou, simplificat în faţă şi la nivel central. Designul impunător al exteriorului său este modelat de un număr mic de linii precise şi conferă maşinii un aspect puternic, robust şi clar definit. În prim-plan strălucesc atributele funcţionale ale BMW iX ca model fără emisii locale şi un spaţiu de experienţă care oferă o mobilitate confortabilă atât în utilizarea de zi cu zi, cât şi în călătoriile mai lungi.

BMW iX emană un nou tip de echilibru şi autoritate – produsul tracţiunii integrale complet electrice, o senzaţie de lux, infuzată cu dezvoltare durabilă, în interiorul cabinei spaţioase şi o tehnologie inovatoare cu care BMW iX este lider în condusul automat.

Parte frontală: grila radiatorului, expresivă şi verticală, are rol de panou de informaţii

Deoarece sistemul de propulsie electrică al BMW iX necesită doar o cantitate mică de aer de răcire, grila radiatorului este complet acoperită. Rolul său a fost redefinit – funcţionează ca un panou digital de senzori. Tehnologia camerei, funcţiile radar şi alţi senzori sunt integraţi perfect în grila, în spatele unei suprafeţe transparente. Elementele de încălzire şi sistemul de curăţare pentru senzori sunt încorporate şi ele în faţa grilei.


Designul părţii frontale a BMW iX îi conferă o prezenţă atrăgătoare. Imaginile BMW caracteristice – o producţie comună de grilei BMW distincte şi a farurilor duble la fel de familiare – au fost reinterpretate într-un stil futurist. În centrul părţii frontale se află grila proeminentă, accentuată vertical, a cărei suprafaţă are o structură piramidală tridimensională.

Farurile LED cu funcţie matrix şi BMW Laserlight


Cele mai subţiri grupuri optice care au fost disponibile vreodată pe un model BMW de serie oferă o imagine fresh şi extrem de minimalistă a feţei „four-eyed”, cu faruri duble, familiară pentru marcă. Luminile de zi au un nou design sub formă de benzi bidimensionale de-a lungul marginii superioare a farurilor – şi se încadrează uşor în limbajul de design impunător al exteriorului. Acest lucru oferă farurilor un aspect total nou şi amplifică prezenţa impunătoare a părţii frontale. Benzile de lumini de zi includ funcţia de semnalizare.

BMW iX este echipat standard cu faruri LED integrale. Grupurile optice întunecate sunt aşezate în spate în secţiunile interioare ale farurilor şi, prin urmare, devin vizibile numai la pornire. Corpurile de iluminat din fiecare bloc optic fac echipă pentru a genera atât faza scurtă, cât şi faza lungă.

Cea mai recentă generaţie de BMW Laserlight este disponibilă opţional, combinând faruri LED adaptive cu funcţie matrix şi un nou tip de modul Laserlight. Această variantă a farurilor generează, faza scurtă şi cea lungă atât din sursele de lumină exterioare, cât şi din cele interioare. Funcţia matrix a fazei lungi BMW Selective Beam măreşte raza de vizibilitate şi, în acelaşi timp, evită orbirea altor utilizatori ai drumului.

Capota BMW iX, cu sculptura sa tridimensională pronunţată, se extinde până la faruri şi la grila BMW. Toate liniile capotei converg dinamic pe grila radiatorului şi sigla BMW de deasupra acesteia. Logo-ul are o componentă funcţională, serveşte ca gură de umplere pentru lichidul de parbriz şi lunetă. Se deschide şi se închide din nou – odată ce lichidul a fost completat – printr-o apăsare uşoară. Capota nu are un mecanism de deschidere pentru utilizare de către client; tehnologia sistemului de propulsie şi electronica de putere de sub capotă pot fi accesate numai de către tehnicienii din service.

Spate: modern, minimalist, atractiv


Caracterul BMW iX se reflectă cu fidelitate şi în designul părţii spate. Designul modern şi minimalist al suprafeţelor de dimensiuni generoase generează un aspect expresiv care accentuează în mod deosebit statura puternica şi lăţimea BMW iX. Limbajul de design minimalist cu un număr mic de articulaţii şi linii de caracter emană o aură de claritate şi rafinament. Aerodinamica BMW iX este îmbunătăţită şi mai mult de fluxul de aer ce trece pe deasupra acoperişului, până la marginea acestuia, şi de un element în difuzor.

Hayonul nu are articulaţii de separare şi se extinde pe întregul spate, prezentând suprafaţa expresivă cu un efect foarte viu. Camera pentru marşarier este integrată discret în inelul negru al logo-ului BMW mare poziţionat în centrul hayonului. Obiectivul camerei este curăţat automat de un sistem de pulverizare cu apă care se extinde după cum este necesar din spatele suprafeţei logo-ului.

Scaune nou dezvoltate cu tetiere integrate


Dacă este specificată decoraţiunea Loft opţională, suprafeţele scaunelor sunt decorate cu un model diagonal de materiale şi culori care combină materiale textile de înaltă calitate şi ţesături din microfibre. Stilul asimetric şi matlasarea compuse din secţiuni triunghiulare, pătrate şi pentagonale crează o interpretare modernă. Cusăturile contrastante de pe suprafeţele scaunelor adaugă o notă foarte distinctivă. Celelalte variante de echipare oferă o gamă de tapiţerie a scaunelor cu Sensatec şi piele naturală exclusivă.

Suprafaţa pielii utilizată pentru scaune şi panoul de bord este tratată cu un extract natural de frunze de măslin, evitând astfel orice reziduu de producţie care dăunează mediului, conferind în acelaşi timp pielii un aspect de înalt de calitate, dar natural. Abordarea axată pe dezvoltare durabilă aplicată la selectarea materiilor prime şi a metodelor de producţie a dus şi la utilizarea lemnului certificat FSC şi a unei proporţii ridicate de materiale plastice reciclate pentru suprafeţele panourilor uşilor, scaunelor, consolei centrale şi panourilor de podea.

Scaunele nou dezvoltate pentru conducător şi pasagerul din faţă au tetiere integrate pentru un aspect sportiv distinct. Pentru prima dată într-un model BMW Group, există opţiunea de a integra difuzoarele în structura scaunului. Sursele de sunet poziţionate sub suprafaţă în tetiere şi în zonele lombare amplifică şi mai mult experienţa acustică din interiorul BMW iX şi sunt un alt exemplu de utilizare a shy tech. Pe lângă reglarea electrică multidirecţională amplă a scaunelor, există şi opţiunea de încălzire a scaunelor, ventilaţie a scaunului şi o funcţie de masaj. Curelele centurilor de siguranţă sunt disponibile în varianta neagră sau BMW i Blue.

Volanul volanul hexagonal debutează pe BMW iX


BMW iX este primul model al BMW Group care este echipat cu un volan hexagonal. Geometria sa poligonală îl face ideal pentru comutarea între condusul autonom şi cel activ. Conturul unic al inelului, inspirat din motorsport, are efectul suplimentar de a îmbunătăţi uşurinţa de acces şi confortul scaunelor. De asemenea, forma hexagonală oferă conducătorului o vizibilitate mai bună asupra secţiunii ecranului central curbat poziţionată direct în spatele volanului. Conturul cu şase feţe al volanului stabileşte decorul pentru asimilarea focalizată a tuturor informaţiilor legate de condus.

Cu aspect nou şi finisare de sticlă de înaltă calitate, butoanele multifuncţionale de pe plăcuţele de comandă optimizează operarea intuitivă a funcţiilor audio şi de comunicaţii şi a sistemelor de asistare a condusului. De asemenea, încălzirea volanului – cu un nou sistem de comandă în trei trepte, o altă premieră – este disponibilă opţional pentru BMW iX.

BMW Head-Up Display cu integrare a proiectorului fără ramă
Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display este un ajutor suplimentar pentru condusul focalizat în BMW iX. Pentru prima dată, proiectorul BMW Head-Up Display a fost montat la suprafaţa tabloului de bord fără cadru, ceea ce înseamnă că este ascuns vederii. Proiectează informaţii legate de condus pe parbriz sub formă de grafice care apar direct în câmpul vizual al conducătorului. Acest lucru permite celui de la volan să preia toate datele-cheie fără a fi nevoit să-şi abată atenţia de la drum. Informaţiile proiectate de BMW Head-Up Display includ viteza maşinii, limitele de viteză în vigoare şi restricţiile de depăşire, mesajele Check Control, indicaţiile de stare şi avertismentele de la sistemele de asistare a condusului, ghidarea detaliată pe traseu şi instrucţiunile de virare, precum şi listele din telefon şi de divertisment. Unghiul de vizibilitate, înălţimea şi luminozitatea afişajului pot fi ajustate individual.

Combinaţia dintre Head-Up Display şi monitoarele complet digitale ale ecranului central curbat reprezintă o soluţie ideală pentru transmiterea informaţiilor în mod adecvat în orice situaţie de condus dată într-un mod care optimizează ergonomia, confortul, siguranţa şi plăcerea condusului. Sistemul de proiecţie al BMW iX este conceput astfel încât conducătorul să perceapă graficele ca şi cum ar fi la aproximativ trei metri în faţa automobilului. Această distanţă de proiecţie permite asimilarea informaţiilor cu cea mai mare uşurinţă, deoarece permite conducătorului să citească cu uşurinţă elementele proiectate, fără a fi nevoie să-şi regleze privirea în situaţii normale de conducere.

Sursa: BMW Blog România